DELA nieuwe sponsor voor Universiteit van Nederland

Universiteit van Nederland  - Marten Blankesteijn en Alexander K

De Universiteit van Nederland heeft een nieuwe sponsor: uitvaartverzorger DELA. DELA vindt het belangrijk dat kennis voor iedereen toegankelijk is, vandaar dat het bedrijf investeert in de Universiteit van Nederland.

De Universiteit van Nederland is een initiatief van onder andere Alexander Klöpping: “Het begon ooit als een experiment: een TV programma, maar dan op YouTube, waarin de beste hoogleraren van Nederland videocolleges van 15 minuten geven.” Elke week komt er een andere hoogleraar aan het woord die elke dag een college geeft van 15 minuten. “Van nanotechnologie tot geesteswetenschappen en van literatuurwetenschappen tot kwantumfysica”, zo zegt Klöpping.

Universiteit van Nederland is een succes

Op het YouTubekanaal van de Universiteit van Nederland staan al meer dan 250 colleges online. De hoogleraren inspireren door hun bevlogenheid mede daardoor zijn de colleges ontzettend populair: in totaal zijn er al meer dan 10 miljoen hits. Een samenwerking met coörporatie DELA lijkt misschien niet voor de hand te liggen maar Edward van Wingerden, manager bij DELA, denkt daar anders over:

“Hoewel de samenwerking met de Universiteit van Nederland wellicht niet voor de hand ligt, past het goed bij ons gedachtegoed ‘Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat’. Daarmee willen we mensen inspireren om door te geven wat van waarde is in het leven. Dat geldt ook kennis en wetenschap. De Universiteit van Nederland biedt de hoogleraren een platform om op een nieuwe, laagdrempelige manier hun liefde voor het vak mee te geven aan jonge generaties.”

Klöpping blij met samenwerking

Ook Klöpping is blij met de samenwerking: “Ik ben er trots op dat DELA zich als sponsor heeft verbonden aan de Universiteit van Nederland. DELA vindt ook dat het doorgeven van waarden en kennis belangrijk is voor nieuwe generaties. Die overtuiging bindt ons en dragen ze vanaf nu ook uit via onze Universiteit. Samen willen we vier bijzondere thema’s uitwerken die passen bij het gedachtegoed.”

De opnames van de colleges vinden plaats in Club AIR in Amsterdam en zijn erg populair, vooral bij jonge mensen. De opnames vinden vier keer per maand plaats en het kost €9,95 om hierbij aanwezig te zijn.

Laat een reactie achter