Sportschool Den Haag is er voor iedere Hagenees!

0
2

Er zijn maar weinig dingen zo fijn als lekker sporten. Je maakt endorfines aan en je werkt aan je conditie. We hebben het sporten in de sportschool bijna allemaal flink gemist in de afgelopen periode. Maar er is goed nieuws: de sportscholen zijn weer open. Zo ook Sportschool Den Haag. In Sportschool Den Haag kun je fijn aan de gewichten hangen, gebruik maken van alle toestellen en lessen volgen. Je kunt je conditie dus weer helemaal opbouwen, in je eigen tempo. Doe mee met mma Den Haag in Sportschool Den Haag en kom weer fijn in je vel te zitten.

Sporten bij Sportschool Den Haag is goed voor je lijf

Je bouwt je spieren weer op en komt van dat vervelende zwembandje af. De corona-kilo's verdwijnen als sneeuw voor de zon. Natuurlijk moet je daarvoor wel wat meer doen dan alleen sporten bij Sportschool Den Haag, je zult ook je voedingspatroon moeten aanpassen. Maar er is meer. Sporten is ook erg goed voor je geestelijke gezondheid. Tijdens het sporten denk je aan niets anders dan aan de gewichten die je probeert te tillen, duwen of trekken of aan je tegenstander in het mma. Je kunt je geest even helemaal leegmaken en weer fris aan je (werk) dag beginnen. Kies voor sporten in de ochtend om de dag fijn te starten.

Je maakt endorfines aan tijdens het sporten

Endorfines zijn het gelukshormoon. Dit stofje zorgt ervoor dat je blij wordt. En dat word je, zeker als je je vooruitgang goed in de gaten houdt. Toch is sporten ook niet zonder risico. Na een jaar stilzitten is het risico op blessures best heel groot. Begin dus klein. Ga niet verder waar je een jaar geleden bent gestopt. Neem een stapje terug en begin opnieuw met opbouwen. Zo voorkom je dat je geblesseerd raakt en dat je niet kunt sporten vanwege een spierscheuring of erger. Een beetje spierpijn is niet erg. Dat voelt juist weer goed!

Sporten is goed voor iedere leeftijd

Als je je eigen niveau maar goed in de gaten houdt. Vergelijk jezelf vooral niet met andere mensen in de sportschool. Je bent voor jezelf aan het trainen, niet voor een ander. Alleen zo voorkom je ernstige blessures en andere ellende. Het kan zomaar zijn dat iemand die veel ouder is dan jij zwaardere gewichten gebruikt en veel langer op de loopband loopt. Dat is misschien frustrerend, maar je weet de achtergrond van die andere persoon niet. Sport vooral op je eigen niveau!