Waarom zou je Google Ads uitbesteden?

Iedereen gebruikt het, zoekmachines. De grootste die iedereen kent is natuurlijk Google. Voor elk onderwerp waar jij iets over wil weten kun je bij Google terecht. Het wordt zelfs zó vaak gebruikt, dat ‘googelen’ nu een eigen plaatsje heeft gekregen in de Dikke Van Dale. Er zitten dan ook enorm veel voordelen aan via een zoekmachine adverteren.

Digitale omgeving

Tegenwoordig is vrijwel alle marketing van bedrijven digitaal. Je merkt dat een poster lang niet zoveel impact heeft als een Instagram-post. Daarom is het belangrijk om als bedrijf altijd mee te groeien in deze digitale wereld. Vanuit die gedachte is ‘Google Ads’ ook ontstaan, om digitaal via de zoekmachine te kunnen adverteren. Hoe kun je namelijk beter adverteren dan op een platform wat door iedereen wordt gebruikt? Het is daarbij super gemakkelijk in gebruik. Zo kun je precies aangeven welke doelgroep op welke apparaten de advertenties te zien krijgt. Dus als een jonge doelgroep vaak een smartphone gebruikt om te googelen en je wilt deze doelgroep bereiken, dan kun je ook het beste instellen dat de advertentie voornamelijk op smartphones wordt getoond. Ook kun je precies instellen op welke schaal je je advertentie wilt laten zien, bijvoorbeeld locaal of nationaal. Je kunt hierbij dus heel gemakkelijk je doel bereiken. Wil jij voor optimaal resultaat gaan, ga dan voor Google Ads uitbesteden.

Relevant worden

Je komt pas bovenaan in de zoekresultaten staan, wanneer je goed vindbaar bent. Zo kun je zelf kiezen welke zoekwoorden van toepassing zijn op jouw campagne. Met Google Ads ben je ook meteen te vinden, omdat een gepubliceerde advertentie al binnen een kwartier te zien is! Dit gaat dus enorm snel, want met je website kan het wel jaren duren voordat je relevant gevonden wordt op Google. Om daar nog aan toe te voegen is het ook mogelijk om meerdere Ads te publiceren, zodat je ook voor meerdere producten tegelijkertijd reclame kunt maken. Bovendien kun je extra extensies koppelen aan je advertentie, zoals het toevoegen van een telefoonnummer of een link naar je website. Op die manier wordt het voor klanten nóg gemakkelijker om in contact te komen met jouw bedrijf.

Eigen controle

Met Google Ads hou je super gemakkelijk zelf de controle over je uitgaven. Je kunt zelfs een budget instellen, zodat je nooit ineens teveel betaalt. Ook kun je precies zien hoeveel voordeel je hebt gehad aan de advertentie, omdat je de statistieken van je campagne nauw in de gaten kunt houden in jouw eigen Google account.